|
سايز فونت
: (-) -- -- -- -- -- (+)
|
شيردهي ، راهكاري مطمئن براي پيشگيري از سرطان سينه
|
|
متخصصان علوم پزشكي تاكيد كردند: حتي در زناني كه سابقه موروثي ابتلا به سرطان سينه را دارند، در صورت شيردهي احتمال ابتلا به اين سرطان به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا ميكند و شير دادن به نوزاد راهكاري مطمئن براي پيشگيري از سرطان سينه است.
به گزارش ايسنا، پزشكان در گزارشي جديد توصيه كردند: اگر زني مادر يا خواهر مبتلا به سرطان سينه داشته باشد بايد مساله شيردهي به نوزاد خود را واقعا جدي بگيرد.
به گفته اين پزشكان، در يك پژوهش بلند مدت كه روي بيش از 60 هزار زن انجام گرفت، محققان دريافتند: زناني كه سابقه فاميلي ابتلا به سرطان سينه را دارند ميتوانند خطر ابتلا به اين بيماري را قبل از يائسگي با شير دادن به كودكان خود به ميزان قابل ملاحظهاي كاهش دهند.
دكتر آليسون استوب، محقق دانشگاه كاروليناي شمالي دراين باره تاكيد كرد: شيردهي هم براي مادر و هم براي كودك مزاياي بسياري دارد و براي هر دو آنها مفيد است و بيمارستانها بايد راهكارهايي در تشويق مادران و كمك به آنها در اين زمينه اعمال كنند.
|
|
|
|
|
|
مشخصات
: |
|
ارسال
: |
شنبه 24 مرداد 1388 |
|
بازديد
:
|
95 مشاهده جزئيات
|
|
امتياز
:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|