• سلامتي و بهداشت
ss رژيم غذايي
ss زنان
ss مردان
ss كودكان
ss زيبايي
ss بيماريها و داروها
ss سلامتي
ss ويتامينها و پروتئين ها
ss آزمايش
ss انفورماتيک پزشکي
ss حجامت
ss بيمارهاي عفوني
ss تکنولوژي هاي پزشکي
ss ديابت(قند خون)
ss ريلکس تراپي
ss سنگ هاي شفابخش
ss طب سوزني و طب چين
ss کودکان و نوجوانان
ss طب مکمل
ss گياه درماني
ss معرفي هيپنوتيزم
ss کمک هاي اوليه
ss اختلالات تنفسي
ss اعتياد و مواد مخدر
ss انرژي درماني
ss بهداشت پوست و مو
ss بهداشت روان
ss تست هاي روانشناختي
ss تناسب اندام (چاقي و لاغري)
ss سرطان
ss گوناگون
ss يوگا
ss تغذيه
  • منوي اصلي
صفحه نخست
خبرها
فروشگاه
مقالات
لينكستان
گالري تصاوير
راهنماي درج آگهي
ارتباط با ما
  • تعرفه آگهي
ويژه هرستاره 20000 ريال
ويژ متني 20000 ريال
  • موقعيت
آذربايجان شرقي
آذربايجان غربي
اردبيل
اصفهان
ايلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختياري
خراسان
خراسان جنوبي
خراسان شمالي
خوزستان
زنجان
سمنان
سيستان و بلوچستان
فارس
قزوين
قم
كرج
كردستان
كرمان
كرمانشاه
كهكيلويه و بويراحمد
گلستان
گيلان
لرستان
مازندران
مركزي
هرمزگان
همدان
يزد
پيام متحرك بالاي صفحه

سايز فونت : (-) -- -- -- -- -- (+)

طب سوزني روي توان مغز در تنظيم درد تاثير مي‌گذارد

در يك پژوهش جديد نشان داده شد: طب سوزني چين روي توانايي مغز در تنظيم درد تاثير مي‌گذارد.

محققان مي‌گويند: طب سوزني كه هزاران سال است در پزشكي آسياي شرقي مورد استفاده قرار مي‌گيرد احتمالا با فعال كردن تسكين دهنده‌هاي طبيعي درد در بدن مي‌تواند،‌ درد را درمان كند.

اما اينكه طب سوزني در سطوح سلولي چطور عمل مي‌كند، هنوز به ميزان گسترده‌اي ناشناس است.

محققان دانشگاه ميشيگان با استفاده از تصويربرداري‌هاي مغزي به شواهد علمي تازه‌اي دست يافته‌اند كه نشان مي‌دهند طب سوزني چين روي توان بلند مدت مغز در تنظيم درد تاثير مي‌گذارد.

شرح اين يافته در مجله «نوروايمج» منتشر شده است.

محققان نشان دادند: طب سوزني دسترسي به گيرنده‌هاي MOR را افزايش مي‌دهد. اين گيرنده‌ها در مناطقي از مغز هستند كه سيگنالهاي درد را پردازش مي‌كنند. افزايش دسترسي الزامي به اين گيرنده‌ها با كاهش درد در ارتباط است

 
مشخصات :
ارسال : دوشنبه 14 دي 1388
بازديد : 76 مشاهده جزئيات
امتياز :
         
   
   
   
   
  • ارسال پيام شما
 

پربازديد ترين
روزی یك لیوان آب كرفس

4781
خواص تغذيه اي ماءالشعير

هر گاه بحث تغذيه و مواد مغذي سخن به ميان مي آيد، عموماً ذهنيت مردم به انواع ويتامين ها و مواد معدني متمرکز مي شود.
3660
سوپ پاي مرغ، بهترين دارو براي نرمي استخوان کودکان

ايسنا:يک متخصص تغذيه معتقد است مصرف سوپ پاي مرغ بهترين دارو و منبع کلسيم و ويتامين D براي کودکان مبتلا به نرمي استخوان ( راشيتيسم) است.
2826
خوردن صبحانه، نقش اساسي در قدرت يادگيري دانش‌آموزان دارد

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: خوردن صبحانه نقش مهم و اساسي در قدرت يادگيري ،
2177
خرمالو و خرمالو دشمن چربی خون !

اگر چربي و فشارخون بالا داريد از خوردن خرمالو غافل نشويد
1804
عنوان امتياز بازديد
مصرف میوه برای ریه مفید است

مصرف میوه از ابتلای ریه به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.
1
کشمش انرژی‌زا و حاوی ویتامین D است

یک متخصص تغذیه گفت: کشمش محتوی مقدار زیادی آهن است که 600 گرم آن، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند
0
پنير هوش را كم نمي‌كند

برخي تصور مي‌كنند خوردن پنير سبب كاهش هوش و به قولي خنگ شدن‌شان مي‌شود، در حالي كه متخصصان تغذيه اين موضوع را رد كرده و تاكيد مي‌كنند كه اين يك باور اشتباه است.
60
كاهش سوزش دهان ناشي از خوردن فلفل با مصرف فراورده هاي شيري

محققان مي گويند افرادي كه غذاي تند مي خورند و دهانشان مي سوزد مي توانند با خوردن شير و فراورده هاي آن اين سوزش دهان را كاهش دهند.
43
تاثیر تلفن همراه در دقت رژیم غذائی

افرادي كه رژيم لاغري مي‌گيرند به زودي مي‌توانند از طريق دوربين تلفن همراه خود تصويري از غذاهايي را كه مي‌خورند به يك رايانه ارسال كنند تا رايانه با اندازه‌گيري دقيق مواد غذايي درون بشقاب، رژيم لاغري را ارزيابي كند.
36
از خواص هندوانه چه مي‌دانيد؟

هندوانه يكي از بهترين ميوه‌هاي تابستان و از نظر طب قديم، سرد است و گرما را برطرف مي‌كند.هندوانه به پايين آوردن فشارخون كمك كرده و معده را تقويت مي‌كند.
107
آیا مایکروویو مواد مغذی غذا را از بین می‌برد؟

اجاق‌های مایکروویو مواد مغذی خوراکی‌ها را از بین نمی‌برند، اما سبزیجاتی که آب‌پز می‌شوند، به سرعت محتوای ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند.
45
خرما

خرما ميوه مغذي است كه بيشتر روزه داران با آن افطار مي‌كنند. حدود ۳۰ درصد وزن خرما را آب تشکیل می‌دهد.
113
فواید آناناس برای سلامت

این میوه شیرین و چسبناک میوه مورد علاقه برای همه کودکان در هر سنی است و شیرین و ترشی ای که دارد جز لاینفک آن است و شما نمی توانید به این آسانی از آن بگذرید.
84
ماهي غذاي مغز است

در تاكيدي بر اين نظريه كه "ماهي غذاي مغز" است، يك مطالعه جديد نشان داده است، در افرادي كه در رژيم‌هاي غذايشان ماهي فراوان مصرف مي‌كنند خطر ابتلا به زوال عقل و بيماري آلزايمر بطور چشمگيري پايين‌تر است.
70
  •   1    |   2
    • كلمات مرتبط
    , وزیانهای , ژله , پَای , لاغر" , ريفلاكس , ری , فرزند , ی , "مکمل , پروتئن , وی" , آبجو , جانبي , گیلان , کلاله , اذربايجان , شرقي , باكتريهاي , پروبيوتيك , ناباروری , خواركي , موثرند , تطابق , انسولین , خاكشير , وديابت